Magic Kingdom

2 februari 2019 - Walt Disney World Resort, Verenigde Staten

Als er iets is waar Orlando bekend om staat, is het wel de attractieparken die de stad kent. Alleen Disney heeft al vijf parken, en dan hebben we het nog niet eens over Seaworld, Universal studio's en alle andere attracties die hier te vinden zijn. Iedereen die ik hier ontmoet, vroeg me dan ook of ik al naar een van de parken geweest was, en vonden het maar vreemd als ik zei dat dit niet het geval was.

Maar inmiddels ben ik gesetteld, loopt alles vlekkeloos op school, en kwam Disney met een reuze aanbieding voor inwoners van Florida, dus dat was de uitgelezen kans om toch maar eens een van de parken te bezoeken.

Dus ik Christian zo gek gekregen om mee te gaan, en we reden op een prachtige zaterdagmorgen (27 graden) richting DisneyWorld. Het kost je ongeveer 40 minuten om vanaf het appartement op het Disney terrein te komen, dus dat is heel goed te doen. Disney maakt het overigens wel duidelijk dat je hun terrein opkomt:

IMG_7284

Na nog even door gereden te hebben, kom je bij het gedeelte aan waar je kunt parkeren. Voordat je kunt parkeren moet je door de eerste controle heen, waar er gevraagd wordt om je een vorm van identificatie. Dit doen ze voor elke locatie binnen Disney, en deze controleren ze met bijvoorbeeld reserveringen voor restaurants, of tickets die je ergens voor hebt. Vervolgens kun je parkeren, het parkeerterrein is zoals je verwacht gigantisch, en je wordt dan ook met een treintje naar het gedeelte gereden waar je de tickets kunt kopen.

We hadden de tickets online gekocht, maar omdat dit speciale tickets waren voor inwoners van Florida, moesten we ons inwonerschap eerst even bewijzen bij een van de ticketoffices. Begrijpelijk als je ongeveer 80% korting geeft op de tickets. Dat even was alleen niet even, we hebben ruim anderhalf uur gewacht om de tickets te krijgen. Dit had alles te maken met dat het een van de drukste weekenden was van dit kwartaal omdat het die maandag Martin Luther King Jr. Day was, waarop scholen gesloten zijn. Ook viel er een oudere vrouw flauw in de warmte, dus dat leverde nog wat extra wachttijd op. Aangekomen bij het loket, ging het allemaal vrij snel, en konden we eindelijk richting Magic Kingdom.

Als je door de ticketverkoop heen bent, loop je niet direct het pretpark in. Je hebt dan twee opties om in het park te komen, een monorail en de boot. De monorail rijd door verschillende resorts heen en het kost je ongeveer een minuut of 10-15 om van de ticketverkoop naar de ingang van het park te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat je je dan wel weer even realiseert hoe veel ruimte Amerika heeft om mee te spelen.

Vervolgens ga je door nog een controle heen, waarbij je tassen gecontroleerd worden, en je je ticket met barcode linkt aan je vingerafdruk. en dan loop je eindelijk het park binnen.

Het park is erg mooi gemaakt, en enorm goed onderhouden. Het viel me op hoe schoon het er was, en hoe 'echt' alle gebouwen waren. Dat bleek uiteindelijk ook echt zo te zijn, daar de gebouwen letterlijk van steen gebouwd worden. Je hebt verschillende gedeelten in het park, en je komt binnen op mainstreet usa. Dit is een heel erg americana gedeelte, wat er heel leuk uitziet, maar super over de top is. Hier werd ik meegesleurd in een show die ik toch echt moest zien nu ik in Amerika woonde (volgens Christian) "Hall of Presidents". Kort gezegd; ze gaan snel over de geschiedenis van Amerika heen, en hebben een soort wassen beelden van de presidenten. Helaas is Trump nu president, dus doet zijn pop zijn speech. Was overigens ook voor het eerst dat er beveiliging in dit gebouw stond, dus dat zegt dan wel weer genoeg.

50243819_546227742530864_4919935701002223616_n

Vervolgens door gegaan naar het gedeelte "Adventure Land" waar we onze lunch gepland hadden. Hier vind je bijvoorbeeld de Pirates of the Caribbean attractie, en alles wat enigzins avontuurlijk is.

50143730_2818550558371097_8753351045276499968_n50565309_1139324246239049_4377612297955180544_n

Uiteraard de nodige foto's gemaakt bij Cinderella's kasteel, wat overigens echt belachelijk groot is:

50676861_590009078110904_8167055462110330880_n50269974_313987275755883_320919737313787904_n

Het park is vrij groot, en alle attracties hebben dan ook een volledig eigen decor. Ook dit is heel erg mooi gemaakt, en je ziet dat hier goed geld in gestoken is. Waar je in nederland ziet dat ze echt wel een poging doen om het er mooi uit te laten zien, is dat hier veel belangrijker. Qua de karakters die rondlopen vond ik het wel meevallen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de officiele parades flink ontweken heb. Dat geeft namelijk de nodige drukte, en geeft weer kortere wachtrijen bij de attracties. Wat betreft het wachten op attracties hebben ze het hier ook goed geregeld. Iedereen krijgt namelijk een drietal fastpasses, waar je zelf kunt kiezen hoe laat je welke attractie wilt doen. UIteraard moet je hier snel bij zijn, en heb je niet altijd geluk, maar wij hadden gelukkig fastpasses voor bijvoorbeeld space mountain, wat je dan toch weer anderhalf uur wachten scheelt.

In Fantasyland vind je alle attracties die te maken hebben met de sprookjes, en daar lopen ook de karakters van rond. HIer is bijvoorbeeld ook Rapunzels toren, en om nog even terug te komen op hoe alles hier gebouwd is, dit is een mega ding:

50451914_803851253292967_8653522008019042304_n

Uiteindelijk avond gegeten in het kasteel van het Beest uit Belle en het Beest, en ook hier hebben ze overal aan gedacht. We zaten in de ruimte waar de roos stond, en deze ruimte was super goed gedecoreerd.

Beast Castle

De rest van het kasteel zag er overigens ook echt super uit, ze doen echt hun best om het zo echt mogelijk te maken.

beast castle 3

Al met al een geslaagde dag, in een prachtig gemaakt park. De attracties zijn minder gericht op de thrill maar veel meer op het verhaal, wat weer helemaal past bij het idee van Disney. Het is een heerlijk park om rond te lopen, je ogen de kost te geven en het gewoon naar je zin te hebben. Uiteraard zijn de wachttijden erg lang, maar ach, dat is overal wel zo. Enorm naar mijn zin gehad, en absoluut een aanrader!

50578073_1044523425726602_5984583279645294592_n

Maar nu weer terug naar het echte leven, en studeren voor de toetsen die ik aankomende week heb!

Keep you posted!

Liefs

Lisa

1. Bep van Hemmen:
    3 februari 2019
    Nou dat was even een verrassing want alleen maar studeren is ook niet goed nu weer verder na een fijne dag uit.Christian is toch een goedzak om met je mee te gaan in die drukke mensen massa want alleen is het ook niks gedaan, nu kun je er over napraten en vragen stellen aan die bijdehande kerel. Hoe staat het met die studenten vereniging zitten er geschikte lui bij voor een uitgebreide babbel over hun land en hen motifatie om in USA te studeren?
  2. Claudia:
    4 februari 2019
    Je verhaal zorgt ervoor dat Levi nog harder aan het sparen is om je te kunnen bezoeken .😂
  3. Pim:
    6 februari 2019
    Jeanne-Marie zei al, ik durf te wedden dat Lisa's broertjes en zusjes nu op bezoek willen gaan.
  4. Piet en Ronnie:
    13 februari 2019
    Ha Lisa,
    Ziet er leuk uit. En niet al te ver bij jullie vandaan. En wat een heerlijke temperatuur daar, best wel jaloers op.
    Succes met je toetsen.
    Liefs
    Piet en Ronnie.
  5. Piet en Ronnie:
    21 februari 2019
    Hoi Lisa , it’s Your birthday. Van harte gefeliciteerd. Hoop dat ‘t een gezellige dag wordt, zo ver van huis.🙀.
    We drinken een glas op je verjaardag.🥂
    Piet wn Ronnie